Followers

Thursday, January 26, 2012

malam yang kelam

Assalamualaikum.

malam ni akan jadi malam yg restless.......
suppose tak jadi macam ni....
tapi dah jadi...
apedaaa cakap belit2...

huhu...saya nk merapu rapu dan menulis suka hati saya jer...
tolong la...kadang2 saya rasa macam takut nk hadapi realiti hidup
sungguh!!
sebab saya rasa xde sape ada untuk saya!
tapi saya silap...bila saya bukak Pena Abid nih...
baru je publish entry baru....Independent la sangat.
haha...mcm terkena batang hidung sendiri pulak!
dulu saya selalu rasa..saya ni seorang diri je...
dulu saya rasa saya dah buat yg terbaik..
sangat independent...
tapi saya silap
saya banyak buat silap
saya nk berubah
saya sanggup tinggalkan semua yg saya ada kat sane
sebab saya tau kat sane xde ape untuk saya
hidup saya kosong
saya balik sini
saya cari diri saya yang hilang
saya dah jumpa sikit
saya dah nampak cahaya tu
saya tau saya takkan sesat lagi
tapi saya perlukan bimbingan
hati saya rapuh
bila saya cuba dekat dengan Dia
banyak ujian yg datang
saya tak istiqamah
saya tak tau nk buat macam mane...
bila saya baca blog Farah lee..
saya rasa cemburu...
dia mampu jadi lebih baik...
takkan saya tak boleh...
saya cuma perlu lebih banyak sabar...

lepas tu...saya jadi rendah diri...
dan asyik terpikir soalan yg kawan saya bagi...
aahhhh....mencikk...

takpela...
saya tau saya jahat..
saya tau saya ni cepat marah
huhu....

saya takut............

saya terukkan???

selalu buat mak saya marah...

selalu tak ngam ngan ayah

Allah selalu uji kami sekeluarga...
Allah uji hati mak
Allah uji kesabaran ayah
Allah uji kami adik beradik...

dulu saya selalu salahkan diri sendiri
tak pernah yakin dengan kemampuan saya

sekarang..ada sorang kawan nih..
dia sorg je yg pernah cakap
"aku percaya mu boleh"

sangat appreciate dia...huhu..

Ya Allah....
hanya kau yg Maha Mengetahui
Maha Mendengar...
melihat zahir dan batinku
kuatkanlah hatiku..
tambahkanlah imanku
jadikan aku seorang yang redha dengan ujian-Mu
yang mampu tersenyum tatkala ditimpa musibah..
bukannya mengalirkan airmata...
meratap hiba

aku tahu aku dilahirkan sendirian,
dan matiku juga di usung sendirian...

bantulah aku Ya Allah...

aku mencari Redha-Mu...
aku mencari keberkatan dalam setiap langkahku...
Amin..


6 comments:

  1. subhanallah. cemburu melihat kerinduan, kecintaan dan keinginan kuat mila untuk kejar cinta Dia.

    "dan orang2 yang mau mnerima petunjuk, Allah menambah petunjuk kpada mereka dan mmberikan balasan ktawaannya: surah muhammad:17

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih huda...^_^

      mila dapat kekuatan pun bila baca tulisan huda..
      insyaAllah...banyak lagi yg perlu mila belajar..

      Delete
  2. Amin ya rabbal alamin.....!!!! Semoga kita semua termasuk orang2 yang selalu bersabar ketika mendapat ujian dari Allah. Amin!

    ReplyDelete
  3. moga kita semakin kuat dalam menghadapi dugaan yang datang..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...