Followers

Thursday, February 23, 2012

daku kecewa....

Assalamualaikum WBT

selamat siang....
kecewa? korang penah rasa kecewa?kecewa sebab cinta atau ape saje..
hidup ini  kalau tak de rasa kecewa, sedih, & lain2 tak sah kan??
dah nama pun hidup...huhu...
tapi bila berkaitan soal hati & perasaan..alangkah susahnya...
sebab setiap orang ada personaliti & cara masing2 untuk tangani masalah...

kali ini rasa kecewa itu datang lagi...
dengan cara yang berbeza walaupun pada dasarnya atas sebab yang sama..
ikatan kekeluargaan..bak kata orang..air di cincang takkan putus kan??
indah sungguh hidup dalam keluargaku ini..pelbagai ragam...
tapi yang paling makan hati aku pasti adalah ibuku...
yang paling kecewa pasti ayahku..

kalau dulu aku menghadapi rasa kecewa & rasa terkilan dengan mengekspresikan rasa memberontak dalam diam...tak siapa tau..yang sebenarnya aku kecewa..makan hati...sedih yang tak terungkap...
sehinggalah bermacam-macam ujian aku tempuhi..satu persatu...
aku membina jati diri atas dasar rasa kecewa...
kerana kecewa jugalah....aku buat keputusan drastik balik kampung...huhu...too bad kan??

tapi not too bad bila balik kampung..sangat tenang dan mula muahsabah diri..
cuma bab mencari kerja agak dissappointed..then again..sebab perkara tu..
jadilah Mila Delight...alhamdulillah...
rezeki yang Allah bagi tu dengan cara yang pelbagai...

ok..melalut bab lain pulak..
sebenarnya agak kecewa dengan tindakan adik..
kalau dulu kesilapan yang dia buat kami sekeluarga terima lagi..
buruk-buruk dia pun..bapak tak pernah pukul..
tapi tetap dia tak reti nk berterima kasih..
tak bersyukur lagi..
dalam kesakitan reti nk mintak tolong keluarga
tapi bila dah hilang semua sakit..
terlupa yang dia ada keluarga
ada yang di sana aje...

well..its ur decision..
after this..dont ever come to us...
u r not welcoming anymore....

kenapa jadi sangat bodoh??
sebab dari kecik kamu sentiasa dapat apa yang kamu nak...
tak pernah orang marah
tak pernah orang jentik
asal kamu mengamuk
asal kamu menangis..
pasti setiap yang kamu inginkan kamu dapat..
kamu sungguh bertuah

terkilan sangat..
~_~

cukuplah aku berpikir untuk kebaikan orang lain..
sekarang masa untuk aku berpikir tentang diri aku....

aku mintak Allah kuatkan semangat juangku...
aku mintak Allah lapangkan dada & berilah kekuatan kepada keluargaku...
hadapi setiap dugaan yang datang dengan tabah..
dan tambahkan rezeki buat kami sekeluarga..
Amin...

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...