Followers

Thursday, December 8, 2011

Fasa Hidupku

Assalamualaikum.

semalaman aku berfikir, mencari realiti hidupku didunia ini..
kalau dulu aku belajar berdikari..berdiri di atas kaki sendiri dengan air mata, susah payah aku sendiri.
kini aku di sini, masih lagi berdikari...tetapi aku terkongkong.
itu tak boleh. ini tak boleh. kerana apa? salah orang lain, tapi yang terseksa, aku??
kalau ikut hati..mati
kalau ikut rasa..binasa
kalau ikut nafsu..lesu
semakin lama aku rasa aku semakin patah semangat untuk meneruskan perjuanganku
ya...mungkin kerana aku berkawan dengan lelaki.
dia lelaki, tapi tak semua lelaki itu tak bertanggungjawab.
katanya, fikirkan tentang agama. 
pernahkah dulu diterapkan agama itu dalam2?
saat sudah terjadi, baru terhegeh2 mengingat tentang agama..
agaknya, biar aku berada dalam sangkar, barulah aku tak mampu terbang lagi.

bila aku tak berduit..kata itu dan ini..
bila aku ingin mencari duit.
itu tak boleh..ini tak boleh..
adilkah???

nak tunggu aku berkeluarga??
kalau aku terperuk dirumah..bagaimana aku ingin ketemu jodohku?
kalau keluar itu salah??
jumpa kawan pun salah.
hanya berada dirumah.

di rumah adalah tempat yang terbaik.
makan, bernafas dan mati disini.
itu lebih baik.

aku patah sayap
aku patah hati
deritanya..

apa rencana yang harus aku lakukan untuk masa depanku??
aku seperti tak punya masa depan.
hanya ada hari esok.
kalau aku masih bernafas.

orang lain berimpian setinggi langit
dan berusaha untuk menggapainya..
tapi aku??
aku kuburkan setiap impian dan cita-cita aku
dia memusnahkan setiap impian dan cita-citaku.

air mata.

25tahun.
hanya sia-sia.
kosong.

duit bukan boleh dapat percuma
bukan boleh petik dengan jari.

duit harus dicari
tak ada duit.
orang pandang hina.

apa yang kamu ingin aku lakukan????????????
menjadi kuli??
kamu silap.
aku dulu berdikari,
mencari erti hidup.
kini aku tahu apa yang aku lakukan
kenapa selalu menjadi penghalang buatku?

sedih.

aku harap, hari esok ada sinar buatku
akan bertambah keimananku
mencari bahagia dalam derita
mencari senyuman di sebalik derai air mata

moga Allah pertemukan aku dengan orang-orang yang baik
moga Allah permudahkan jalan hidupku ini
moga Allah makbulkan setiap doaku
moga Allah membuka setiap pintu rezeki buatku..

moga aku menjadi orang yang lebih baik..
lebih bersyukur
bertambah keimananku pada ya Rabb
walaupun ku lukis cerita air mata ini..
tak bermakna aku berputus asa
aku cuma ingin meluah rasa.

aku yakin dengan janji Allah..
man jadda wajada

la ila ha illa anta subhanakinni kuntummunazzolimin

Ya Allah, tabahkan hatiku menghadapi setiap ujian-Mu
berikan aku senyuman..
^_^
Limpahkan rezeki buatku...agar dapat ku berkongsi dengan semua orang..Amin.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...